Parę dni temu na Steamie miała cichą premierę developerska wersja (Early Access) fantastycznej gry strategicznej - Ultimate Gettysburg.
Grę pisze niezależny zespół pod wodzą Dartha (gościa który słynie między innymi mega profesjonalnym modowaniem całej serii Total War)
[LINK] - 7 euro to za takie cudo to IMHO naprawdę ok.
(właśnie instaluję)
Forum > Software > Ultimate Gettysburg - wielka gratka dla strategów!
Wysłane 2014-06-30 20:43
Wysłane 2014-07-01 08:49 , Edytowane 2014-07-01 08:50
@pi_nio
haha
Ktoś z Was grał w Sid Meier Gettysburg w latach 90tych? Ta gra to kopia tamtej koncepcji z nowoczesnym engine i grafiką.... jestem pod mega pozytywnym wrażeniem wykonania gry.
Wysłane 2014-07-01 10:36
@Lasica, leniwcu, przecież Straszny dał link do STEAM, gdzie jest wszystko napisane
Wymagania systemowe
[ul]
Minimum: [ul]
[li]OS: Windows 7 32-bit [/li]
[li]Processor: Dual Core CPU 1.6Ghz [/li]
[li]Memory: 2 GB RAM [/li]
[li]Graphics: 512Mb VRAM, Minimum 1024x768 resolution, Intel HD 3000 and higher, GeForce 8800 and higher, AMD Radeon X1600 and higher [/li]
[li]DirectX: Version 9.0 [/li]
[li]Hard Drive: 2 GB available space [/li]
[li]Sound Card: DirectX 9.0 compatible [/li]
[li]Additional Notes: 2gb memory is needed for 32-bit operating system, 4gb memory for 64-bit windows[/li]
[/ul]
[/ul]
Wysłane 2014-07-01 10:39 , Edytowane 2014-07-01 11:05
@Lasica
MINIMALNE
na laptopach moich chodzi cudnie, w rodzinie płynnie zadziałał na biurowym Pentium 4D (!) sprzed blisko 10 lat.
Grafika jest bardzo dobra, feeling pola bitwy, udźwiękowienie - REWELKA. Masz do wyboru 9 rodzajów sztucznej inteligencji - defensynwych, zachowawczych, zbalansowanych, agresywnych, szalonych .... rewelacyjna zabawa jak komputer zupełnie inaczej prowadzi wojsko do walki. Potrafi np w sposób szalony flankować i atakować tyły ryzykując stratę ważnego punktu, nie widziałem czegoś takiego nigdzie. Uwaga - zdarzają się błędy w AI, komputer potrafi nie wykorzystać zdecydowanej przewagi w jakims punkcie i zachowywać się zbyt pasywnie... ale na te 7 godzin gry widziałem dwa ledwo takie wypadki.
Sama walka, rozbijanie brygad które wpadają w dezorganizację ale moga wrócić do walki.. tracą morale ale niedużo ludzi... super.
Gra mimo że to Early Access to już wygląda lepiej niż wiele gier w wersjach komercyjnych.
rozkazy wydajemy rysując strzałki na mapie - jest to bardzo ładnie zrealizowane. Jest grupowanie jednostek, póki co nie ma formacji dywizyjnych.
jednostki zachowują się naturalnie i samodzielnie niejako "żyją" - jeśli ktoś zajdzie je z flanki to zmodyfikują same pozycje tak żeby ponosić jak najmniejsze straty, pole walki cały czas żyje.
Wysłane 2014-07-01 12:20
O takie info mi chodziło, wymagania z papierka a te rzeczywiste to czasami spora różnica.
Szczególnie, że ja właśnie głównie będą na lapku grał z i3
Dzięki Straszny. Jak tylko żona zabierze dzieci i wyjedzie na wakacje do mamy, to kupuję
Wysłane 2014-07-01 15:28 , Edytowane 2014-07-01 15:58
@koradon
wiesz - w tym wypadku wspierasz niezależną produkcję grupy bardzo ambitnych programistów, i to nie żadną ściemę tylko jedną z najlepszych gier taktycznych jakie grałem ostatnimi latami.
Jednostki mają świetnie posortowane parametry: są i morale, i zmęczenie i jakość szkolenia ale i np jakość okopania lub ukrywania się, do tego na morale rzutuje sytuacja jednostek wokół (nawet elitarna brygada jak Stonewall Brigade czy Iron Brigade, jak wokół pod krzyżowym ogniem artylerii załamie się ruch 3-4 innych brygad, które w sposób nieskoordynowany zaczną uciekać, sama straci drastycznie morale i może wpaść w panikę odskakując jakiś dystans w niekontrolowanym kierunku, choć nie powinna uciec przy ich jakości żołnierza)
Natomiast np po katastrofie ledwo dwóch brygad federalnych na prawej flance pierwszego dnia (jak zwykle Krzyżanowski i Schimpelfing), te uciekające wpadły na kolejne 4, zebrały mocno ogień artylerii II Korpusu Konfederatów i ochoczo cała 6tka spieprzyła za Gettysburg ;p
chaos pola bitwy jest swietnie oddany - jednostki potrafia odskoczyć bez rozkazu i znowu zacząć walczyć, uciec daleko lub blisko, bez ochoty na dalszą walkę.... wszystko zależnie od wyszkolenia i morale. Bywa że jednostka, która wygra walkę wręcz po ciężkiej szarży pod ogniem karabinowym jest tak zmęczona że wystarczy że zobaczy zataczane nowe baterie wroga i po pierwszej salwie też ucieknie ;p
wyznaczanie ruchu strzałkami jest takie ultra-fluid... rewelacja! rysujesz kierunki ataku lub przemieszczania jakbyś na mapie rysował, tyle ze ładniej zrealizowane.
jak bedą chetni na multiplayera w Ultimate Gettysburg - dawajcie znać, ja się piszę w weekend bardzo chętnie.
potem wrzucę trochę swoich screenów z gry.
Wysłane 2014-07-01 20:18 , Edytowane 2014-07-01 20:24
@straszny
Kupione, ściąga się. Nawet jak mi się nie spodoba kupiłem aby wpierać niezależne studia, szczególnie iż tam zacni ludzie.
Pytanie pierwszy raz w życiu kupiłem coś na kształt preorder:) Czy jak wyjdzie pełna wersja to także będą ją miał?
Wysłane 2014-07-01 20:28
@Sturmovik
tak, bez względu na cenę premierową (a ma być sporo wyższa, ok 30 euro) po zakupie Early Access masz grę na zawsze w pełnej wersji.
Wysłane 2014-07-01 21:54 , Edytowane 2014-07-02 11:29
@Sturmovik
przecież nie musisz, od tego są custom battles - budowane scenariusze custom do grania w singlu lub multiplayerze - mają być do dyspozycji w skalach od dywizji przez korpus, grupę korpusów po całą armię z każdej strony (ale dajmy Autorowi jeszcze chwilę, dopracowywuje to).
aczkolwiek granie Gettysburga w multi jest super zabawą ;)
pamiętaj że to Wczesny Dostęp - Autor będzie dokładał funkcje i rozwiązania.
mój pierwszy sukces - na inteligencji "Cunning" dla AI, grając na Konfederatach rozgromiłem Federalnych na północ od Gettysburga (w 3 scenariuszach Epic Victory) i gram alternatywną historię zepchnięcia rozbitych korpusów federales na siebie za miastem i dobicia armii.
Wysłane 2014-07-02 10:56
Ok, wygląda to nieźle w takim przypadku.
Ja jedyną bitwę grałem Unią i miałem minor defeat, przegapiłem jeden oddział i zajął mi jeden z punktów zwycięstwa pod sam koniec gry i nie zdążyłem go odbić.
Wysłane 2014-07-14 18:01 , Edytowane 2014-07-14 18:45
Alpha Centauri - swietne info
ale wracając do samego Ultimate Gettysburga - cały czas Autor poprawia grę, AI jest coraz lepsze, gra się w bitwy przyjemnie bardzo! Mnie gra tak wciągnęła że od dwóch tygodni nie gram w WoT juz ;p
Ta gra to prawdziwa strategia ze tak rzadko spotykanymi aspektami - front, flanki, morale, zmęczenie, ukrywanie, różne rodzaje amunicji, różne formacje itd..... cudowna gra dla stratega.
jeśli ktoś nie potrafi się odnaleść to świetny poradnik online do Gettysburga
http://forum.game-labs.net/index.php?/topic/746-online-short-guide/
i moje ostatnie Decisive Victory na Konfederatach w 6 bitwach :)
[mimo atakowania non stop udało mi się zadać federalnym większe straty niż sam poniosłem :)]
Wysłane 2014-07-15 08:49 , Edytowane 2014-07-15 15:17
@Lukxxx
ano Konfederaci - mozna sobie spróbowac alternatywnych wariantów przebiegu bitwy z szybkim zajęciem Seminary Ridge czy Culp's Hill. Mozna spróbować zgnieść jankeską Żelazną Brygadę Mereditha ;p
anyway dla tych którzy lubią klimaty Wojny Secesyjnej w latach 90tych nakręcono świetny film z mnóstwem dobrych aktorów w rolach głównych (i z napisami polskimi do włączenia jeśli ktoś potrzebuje) GETTYSBURG - jest na Youtube od niedawna w dobrej jakości 480p (wcześniej był tylko w 240p)
Mimo że ilość statystów w filmie jest spora (ok 8000), to nie do końca oddaje skalę bitwy (brało w niej udział ok 150 000 ludzi), mimo to sceny bitewne są świetnie zrealizowane z zachowaniem realiów taktyki i walki (trzeba tylko pamiętać że niektóre ze scen były historycznie "bardziej" wypełnione ludźmi).
walka kawalerii US z piechotą konfederacką: https://www.youtube.com/watch?v=4gjg4s-jk_M#t=3052
rozwinięcie do ataku Żelaznej Brygady (najlepszej jednostki armii amerykańskiej) https://www.youtube.com/watch?v=4gjg4s-jk_M#t=3556
kluczowy moment drugiego dnia - 20 pułk ochotników z Maine broni skraju Little Round Top przed atakiem 5 pułków z dwóch brygad konfederackich https://www.youtube.com/watch?v=4gjg4s-jk_M#t=6637 - jeden z kluczowych momentów bitwy i wojny.
Kto jest online: 0 użytkowników, 344 gości