Forum > Software > Wolny upload po zmianie routera

Strona 1 z 1 1
skocz

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2015-02-08 20:08

Co może być powodem drastycznego pogorszenia prędkości uploadu? W piątek zmieniłem router tp linka 2,4ghz na urządzenie 5 ghz. Prędkość pobierania wzrosła i stała się stabilna. Niestety dramatycznie spadła prędkość wysyłania (z 0,5 mb do 0,03 mb), o czym przekonałem się dzisiaj próbując umieścić film na youtubie. Dostawca na szybko kazał mi zrestartować sprzęt ale nic to nie daje.
Próbowałem na kilku urządzeniach przez wifi i po bezpośrednim podpięciu kablem do laptopa. 

ps. czy powodem nie może być źle zarobiona skrętka kabla? Od anteny do nowego routerka biegnie sobie kabelek sieciowy, który był u mnie na miejscu zarabiany i mam takie dziwne podejrzenie, że to jego wina, tylko nie mam pojęcia czy to fizycznie może być prawda.

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2015-02-08 23:36

może to być prawda, ale niekoniecznie. na początek: modem dsl, adsl,  vdsl, inny? jak adsl/vdsl to na jakiej prędkości synchronizuje się z serwerem? jak wpinasz do niego w WAN zwykłą wtyczkę z kablem typu UTP to może być kabel lub może nie lubić słicza drugiej stronie kabla (nie znam topologii twojej sieci)

(.)

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2015-02-09 07:12

Kurczę, nie znam odpowiedzi na większość Twoich pytań.
Może napiszę tak: na starym routerze upload działa bez problemów, po podłączeniu sprzętu dostawcy internetu (Ubiquiti NanoStation Loco M5, 5GHz) spada niemal do 0. Co istotne, nowy sprzęt był instalowany i konfigurowany przez dostawcę u mnie w domu!!! Wczoraj byłem tak wq....., że podłączyłem mój stary routerek i upload wrócił. Ewidentnie wskazuje to na to magiczne 5 ghz, a takie to ładne... amerykańskie.
Mój "słicz" nie ma nic do tego, bo po podłączeniu kablem do lapka też nie działa.

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***

lolesz

  • lolesz
  • wiadomość Użytkownik

  • 1494 wypowiedzi

Wysłane 2015-02-09 10:08 , Edytowane 2015-02-09 10:13

Czy dostawca nie ograniczył czasami uploadu bo jest różny MAC urządzeń?

BeeDead

Wysłane 2015-02-09 10:12

Reklamuj usługę.. To ewidentnie wina konfiguracji routera u Ciebie albo u dostawcy jeśli wpięty bezpośrednio także źle działa. Może to też oznaczać problemy z zasięgiem lub zbyt obciążone pasmo, na którym pracuje. W Poznaniu Inea zrobiła ludziom konfigurację Wifi na jednym stałym kanale, co w bloku praktycznie uniemożliwiało korzystanie z sieci... wszyscy byli upchani w jeden kanał.

Ryzen 7800X3D, Noctua NH-D15S, Gigabyte GA-B650Gaming X-AX, RTX 5080, 32 GB DDR5, SAMSUNG 970SSD 1TB NVME, WDC Black 1TB GB NVME, Corsair RMe 850, 3x LCD Dell U2414H, Noctua FAN's, Fractal Define R6 Black, Logitech Keyboard & Mouse, Win 11 64bit.

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2015-02-09 10:38

lolesz - Przy złym MACu w ogóle nie miał bym dostępu do internetu.
BeeDead - Problemów z zasięgiem nie ma, bo mam 100 metrów do nadajnika i nic mi go nie zasłania. Obciążenia pasma również bym nie obwiniał, bo właśnie rzekomo z tego powodu kazano mi się przesiąść na 5GHz. Zresztą, nie oszukujmy się. Mówimy o małej wsi, w której może w sumie z 10 osób korzysta z 5GHz a ze 20 z 2,4GHz w tym połowa z tego od tego dostawcy, co ja.

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***

lolesz

  • lolesz
  • wiadomość Użytkownik

  • 1494 wypowiedzi

Wysłane 2015-02-09 11:12

Zaproś dostawcę ze swoim laptopem i sprawdzisz uplodad i bedzie wszystko jasne :)

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2015-02-09 19:43

Zagrałem szach-mat i zresetowałem urządzenie bo usługodawca "zapomniał" dać mi hasło do panelu. Ustawiłem wszystko po swojemu i voila, działa tak jak powinno.
Ehhh Ci usługodawcy. Nie dość, że w buciorach po domu łażą, to jeszcze skonfigurować własnego sprzętu nie potrafią.

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 265 gości