Mogę coś więcej napisać po wczorajszej sesji
Odwołuję swoje słowa o rakietach. To fajna taktyka ale przynosi za wiele strat obecnie koncertuję się na beam i broni kinetycznej. AI bardzo rzadko używa rakiet. Rakiety lecą za długo do celu.
Bardzo pomagają w jakości statków te moduły z zakładki support.
Zauważyłem iż na początku nie można za szybko się rozwijać (ilość kolonii) bardzo spada morale które jest chyba najważniejsze w tej grze.
Bardzo opłaca się przejmować posterunki które nie mają jeszcze statusu kolonii nie wymaga wojny.
Taka moja taktyka na początku jak najszybciej rozpoznać system gwiezdny nawet kosztem nowych kolonii zająć kluczowe systemy ()trzeba mieć małą flotę do obrony przed przeciwnikami i piratami) można jak mi to wyszło zaatakować ja jednego z dwóch przeciwników zniszczyłem gdy był na poziomie rozwoju 4 systemów gwiezdnych. Drugi był zablokowany i był bez szans.
Forum > Software > Endless Space
Wysłane 2012-07-13 10:15 , Edytowane 2012-07-13 10:19
Wysłane 2012-07-13 10:20 , Edytowane 2012-07-13 10:24
@Sturmovik
Czy ktoś wie czy już stworzoną (create) flotę można wysłać do hangaru? Jeśli tak to jak?
Można klikając disband na flocie która stacjonuje w układzie słonecznym
Czy ktoś wie co to jest WIT można je wybierać dla bohaterów? Co daje labor dla bohaterów nie zwiększa produkcji na przypisanym systemie gwiezdnym o tą wartość co więc daje?
W effects of the hero masz listę i jest tam bonus jaki bohater daje do przyrostu w przypisanym układzie słonecznym.
Podnosząc WIT zwiększasz bonus do kasy i badań, a Labor jedzenie i przemysł
Jestem po 4 dniach ostrego grania na razie 3 porażki, ale obecnie mam już pół galaktyki, a drugie pół przeciwnik.
Nie podoba mi się sam rozwój technologiczny, bo jest za szybki i taki sam dla wszystkich ras co powoduje, że w okolicach 300 tury wszyscy mają to samo.
Bitwy takie sobie, ale gra pozwala na robienie niezniszczalnych flot... 22 statki z systemem naprawy living hulls daje 44% hp naprawionego co faze bitwy...
Wystarczy dodać do tego system obron po 2-3 punkty na każdy rodzaj broni i tarcze dające hp statkom i flota robi się niezniszczalna w trakcie bitwy, ale za to po bitwie jak najbardziej... Denerwuje mnie to, że rozwalam flotę przeciwnika w pierwszej fazie pojawia się victory i bum 1-2 statki wybuchają bo rakiety przeciwnika dolatują wtedy...
Gra w okolicach 500 tury tak ścina co turę, że masakra, a dalej jest jeszcze gorzej

Wysłane 2012-07-13 11:42
wit po angielsku znaczy rozum/inteligencja/dowcip/dowcipniś czyli intelektualista inaczej
Z jednaj strony fajnie że trzeba sie rozwijać w kazdym drzewku, ale czasami to denerwuje. PS jak chcecie sobie kolejkować wynalazki to klikajcie z SHIFT'em
Wysłane 2012-07-13 12:07 , Edytowane 2012-07-13 12:23
Drugie podejście na normalu, tym razem poległem po 220 turach Mimo sojuszu z Amebą nie daliśmy rady we dwóch zlać głównego wroga który rozpanoszył się na pół galaktyki. Trzeci dołączył do sojuszu gdy Ameba już umarła ale wtopił razem ze mną. AI produkowało niezliczone ilości statków. Nie byłem w stanie się wybronić mając inwazję praktycznie na każdy układ, a jeszcze jak mnie odciął od antymaterii to poddałem, bo bez dredów moja flota była nic nie warta.
@Sturmovik
Morale poprawisz wynalazkami. Te z dołu przy kolejnych kadłubach mają najczęściej -22% do niezadowolenia z ekspansji. Tam po lewej są takie od konstrukcji polepszających morale. Generalnie nie mam z tym problemu i dobijam do ekstazy
Czego nie wiem:
1) Jak mieć więcej niż 3 herosów? Miałem 5 do wyboru ale slotów tylko 3.
2) Jak zwiększyć ilość statków we flocie? Jest jakiś limit, bo np. mogę 5 battleshipów mieć i to dopchać niszczycielami, a jak doszły Dredy, to mogę mieć 3 dready + chyba 2 battleshipy. Widzę, że AI ma większe floty niż moja. Jest jakaś rozpiska ile jakich kadłubków można wsadzić do floty?
3) Co do broni, poszedłem w rakiety i to mnie zgubiło. AI rakiet nie robi wcale, za to ostro idzie w beamy. Nie wiem jak to działa ale w fazie dalekiego zasięgu wróg nie mający rakiet wali do mnie normalnie z beamów i jest skuteczniejszy niż ja na rakietach mimo, że on nie ma osłon przeciwrakietowych, a ja mam tarcze na beamy. O co chodzi?
Edytka:
Właśnie sobie czytam o command pointsach i o tym, że rakiety są bez sensu
Wysłane 2012-07-13 12:29
@NetCop
Ad 2. Lewe drzewko rozwoju niektóre mają takie cos "+2 to command" czy cos takiego to własnie zwieksza flotę.
Ad 3. Rakiety zadają dmg dopiero w drugiej fazie. Cała pierwsza własciwie lecą do przeciwnika.
@straszny kurdę powiem Ci tak, faza mapy galaktycznej, bajka. AI abrdzo dobre. Faza bitewna... jak dla mnie porażka. Póki co dla mnie najciekawsza/najfajniejsza jest Sins of a Solar Empire. Aczkolwiek tez ma swoje minusy Ale ja lubię dowodzić ogromnymi flotami
Wysłane 2012-07-13 14:31 , Edytowane 2012-07-13 14:34
Ja wygrałem na normal. Galaktyka mini 3 rasy. Udało mi się zablokować jedyne przejście do przeciwników i mogłem się spokojnie rozwinąć jak mnie zaatakowali to miałem najlepszego pilota z spora flotą i wynalazek + 25% HP dla statków w systemie i to bardzo pomogło i nie przeszli.
Ja jednak się przeprosiłem z rakietami na początku są zdecydowanie najlepsze. Potem ja używam beam.
Testowałem tak na save zmieniałem projekt i testowałem na mocnej flocie piratów wygrałem jedynie z rakietami (wszystkie na 1 poziomie). Potem jednak beam lub gun.
Mi się nie podoba do końca interfejs dlaczego nie ma alertu o kolonii która nie produkuje, szkoda iż nie widać w jakich koloniach trzeba zrobić te ulepszenia typu meteory. Powinno być zaznaczone iż dana Kolonia tego potrzebuje i innym kolorem iż już można to zbudować tak ja muszę sprawdzać kolonie po kolonii.
Jednak nierównany wzór interfejsu to MoO2.
Czy ktoś wie ile żywności trzeba mieć na plus aby kolonia była zadowolona?
@pi_nio@straszny
Ja uważam iz AI jest doskonałe jak na dzisiejsze standardy szczerze pisząc to jedyna gra w którą grałem ostatnio i też AI mi się podobało to Majesty 2 z DLC.
Gospodarka dobrze z błędami interfejsu o których pisałem.
Walki jedynie przyzwoicie ale może to i dobrze mi to nie bardzo przeszkadza.
Ogólnie warto kupić i pograć choć na tą chwilę porównując do MoO2 to jest dobrze, gdyby MoO2 miał bitwy w real time to byłby lepszy a tak dla mnie są równe tylko tu może być postęp.
Reasumując kupować i grać. Ja zostawiłem WoT zupełnie na korzyść ES.
Wysłane 2012-07-13 15:25 , Edytowane 2012-07-13 15:26
@straszny SOSE jest bardzo fajne, zwłaszcza jak później są floty na kilkadziesiąt statków. Potrafi zamulić
My ze wspólokatorem sporo czasu przy tym stracilismy
Niestety AI jest... średnie, nie ma tragedii ale tez nie trzeba sie tak wysilać jak w ES.
Wysłane 2012-07-13 17:22
@pi_nio
Turówka i bitwy też są turowe (choć wyglądają jak filmik), są po prostu 3 fazy bitwy, a przed bitwą masz chwilę czasu na wybranie kart taktyk dla każdej z faz i ... tyle oglądasz tylko co się dzieje. Można też nie rozgrywać tych faz i zdać się na automat.
AI jest naprawdę mocne, a to tylko poziom normal, a są jeszcze 3 poziomy wyżej Zdecydowanie AI to najmocniejsza strona tej gry choć i interfejs też jest łatwy i sensowny. Rzeczywiście przy zarządzaniu brakuje paru alertów, też się złapałem na tym, że muszę przejrzeć co jakiś czas każdy system i sprawdzić czy jest mam już technologię do usunięcia anomalii itp.
W Sins of Solar Empire nie grałem, poczytałem, oglądałem i nie przypasowało mi. Tutaj momentalnie załapałem o co chodzi z drobnymi wyjątkami ale już doczytałem i jestem gotów spróbować znów
Wysłane 2012-07-13 20:08 , Edytowane 2012-07-13 20:08
@pi_nio
SOSE to RTS. Warty uwagi tytuł jeśli ktoś lubi Homeworld'a lub Hegemonię.
Wysłane 2012-07-15 13:10 , Edytowane 2012-07-15 13:11
Jestem po wojnie w pełnej skali na poziomie normal
Wnioski konieczne jak najszybciej wynaleźć te command points dla flot mało liczebne floty giną.
Dla mnie to ważniejsze od samej technologii uzbrojenia. Sa w lewym drzewku z command points dla bohaterów.
Ja bardziej cenie bohaterów pilotów dla flot niż zarządców dla kolonii są ważniejsi miałem pilota na 22 poziomie ale oczywistoście w czasie pokoju jest inaczej.
Taka rada dla kolonii farmy tylko na początku potem lepiej zbudować bydynek dający żywność czy nawet dwa budynki czyli jakieś 6 utrzymania a jedna kolonię zmienić na finanse da to znacznie więcej.
AI znacznie mnie zdziwiło jak się skoncentrowałem na beam to AI zmienił desing statków i zacząłem przegrywać. Rakiety jednak są potrzebne ja w 250 turze i używałem i AI też. Nie można się skoncentrować na jednaj broni za łatwo ją zneutralizować.
Czy ktoś wie jak szpiegować?
Interfejs jedynie dostateczny za dużo braków może załatają.
Wysłane 2012-07-17 09:34
Pograłem sobie Panowie, wygrałem na drugim poziomie gre na 4 graczy-small map, teraz gram 8 graczy, normal na medium.
Jest fajnie, mam pytanko dotyczące zbierania ognia przez statki.
Czy ogień przeciwnika, rozkłada się zawsze proporcjonalnie? Ktoś z Was to sprawdzał?
Tutaj pomysł - zbudować jeden na ogromnym kadłubie statek max odporny na ogień i samo-naprawiający się + do niego na zasadzie myśliwców przy lotniskowcu grupka małych statków o max dużym firepower. Czy przeciwnik skupi ogień na dużym czy rozłoży proporcjonalnie ?
Czy opłaca się robić eskadry nowoczesnych szybkich małych statków czy lepiej konstruować modele jak największe, ale wtedy eskadry wychodzą mniejsze sporo?
Kto jest online: 0 użytkowników, 177 gości