@kowgli
W DCSie też jest tryb zabawowy prawie jak w HAWX... Ja tam widzę powoli zbliżanie w odpowiednich trybach zabawy. Nie są więc w odpowiednich trybach gry takie różne. Po prostu na Bfie jak w DCSie pewnych rzeczy nie da się jeszcze zrobić. Myślę ,ze to tylko kwestia czasu. Da się więc to jakoś sensownie już zacząć porównywać. Nie widzę więc wielkiego problemu by solidny trening CQB w odpowiednim trybie i miodnej oprawie graficznej na Bfie sobie z ludźmi urządzić.
Forum > Software > Bf4 beta
Wysłane 2013-10-13 00:28 , Edytowane 2013-10-13 00:29
Wysłane 2013-10-13 00:45
@PolishFactor
Ale BF to nadal totalna rozwałka - coś by przyjść po robocie, odpalić PC/konsolę, naklepać fragów i iść spać. Plus kampania dla jednego gracza. Taki powiedzmy arcade trochę.
ARMA to w sporej części strategia i BF nigdy takie nie będzie bo gracze tego nie chcą. Tam możesz zrobić wszystko, ale ludziom nie chce się bawić w wierne budowanie scenariuszy, odwzorowanie historii z najdrobniejszymi szczegółami czy słuchanie dowódcy każdy chce zrobić największe win ratio i tyle.
To trochę jakby porównywać Managera do FIFY. Niby w Managerze też da się biegać po boisku...
Wysłane 2013-10-13 12:14 , Edytowane 2013-10-13 12:20
Dokładnie tak. Założeniem BF nie jest "trening CQB", tylko zabawa/gra w kto zbierze więcej punktów.
DCS'owi nawet trybie arcade daleko to HAWX, bo brakuje w nim podstawy, czyli elementu gry - skryptów budujących napięcie, zbierania punktów, achievementów itp.
HAWX z kolei nie ma nic wspólnego z obsługą prawdziwego samolotu, czy oddaniem realiów pola walki.
To są dwie różne rzeczy. Identycznie jak ARMA i BF. Nie rozumiem po co na siłę kombinować. Chcesz mieć pozorne wrażenie realizmu, graj w ARMA. Chcesz po pracy 30 minut popykać w strzelankę - graj w BF.
Wysłane 2013-10-13 15:11
Puściłem betę na swoim konfigu i nawet to hula. Fakt, efekty nieziemskie ale brakuje mi czegoś. Nie do końca wiadomo czy wróg został zabity. Strasznie to nieintuicyjne zrobili, wolę to rozwiązanie w BF3. Nowa fizyka dość ciekawa ale... szału nie ma. Może to kwestia ogrania ale stockowe bronie są beznadziejne. Ja dostaje 2-3 kulki w klatę i padam. By zabić wroga muszę pół, a nieraz cały magazynek wpakować. (to śmieszne coś od medyka AK 17?)
Poraz pierwszy widzę, by twórcy wymagali 64 bitową architekturę systemu. Nawet w minimalnych nie trzeba by 64 bitów ( 2 GB pamięci RAM). Battlelog identyczny jak w wersji poprzedniej, nieco inne rozmieszczenie + oczojebne medale i ciemniejsza kolorystyka.
@PolishFactor
Stwierdzam po analizie filmu że choć powoli to BF idzie w dobrym kierunku poprawy realizmu,
Odważne stwierdzenie, ale chyba nietrafione. Więcej realizmu jest w Armie. BF ma dawać "frajdę", więcej tutaj zręcznościowych elementów niż symulacji. I owszem, te kamery podczas śmierci są bardzo filmowe. Ale czasem aż za bardzo. Jedyny plus to widać skąd padł strzał. Koniec bezsensownych śmierci od snajperów z nie wiadomo skąd.
Mam nadzieję, że spora grupa użytkowników dalej będzie grała w BF3 po premierze BF4. Jeżeli jednak tak nie będzie to kupię BF4 w jakiejś obniżce.
Wysłane 2013-10-13 18:14
@kowgli
Niby jest tak samo, ale jednak faktycznie troszkę mniej się to rzuca w oczy jak w BF3 :) Też przez kilka pierwszych zabić nie wiedziałem czy przeciwnik padł czy nie :)
Wysłane 2013-10-13 22:06
I nie wiem czy tylko u mnie, ale gra długo sie wczytuje. Nieraz dołączenie do serwera trwa 2 -3 minuty (tryb dominacji).
Wysłane 2013-10-13 23:54
[LINK] ja moge pograć jak cos w bf3
Wysłane 2013-10-17 18:36 , Edytowane 2013-10-17 18:44
@kowgli
Urządzenie luzackiej rozwałki jest tak samo łatwe na ARMIE jak na BFie. U mnie w klanie jest dział luźna rozgrywka i tam odchodzi praktycznie 100% BFa jak chłopaki chcą się po prostu solidnie wyszumieć. Wszystko zależy od tego kto gra i jak się umówi. Nie ma najmniejszego problemu by dobrą taktykę tez zrobić na nowym Bfie.
Co do realizmu... Naprawdę to poprawili w stosunku do ARMA3. Testowałem ostrzał czołgów, transporterów, obiektów i nie ma jakiś rażących różnic efektywności!
Klika przykładów:
A) Zniszczenie czogłu czołgiem.
Rodzaj pocisku APFDS.
1.Od przodu (między wieżę, a wannę).
BF4 - 4 pociski (miedzy wieżę ,a wannę)
ARAM3 - 5 pocisków
2. Od tyłu
BF4 - 2 pociski
ARMA3 - 1/2 pociski
B) Transportery trafione APFDS praktycznie identyko zarówno przód tył.
Tylko ostrzał czołgu działkiem z transportera się nie zgadza tj
BF4- wystarczy jakieś 10 pocisków (bok)
ARAM3 - ostrzał bezskuteczny
C) RPG - 2/3 strzały czołg bok zarówno w BF4 jak i ARMA3
Nie sposób zignorować,że faktycznie następuje zbliżenie bez względu na intencje...
@Nickey
ARMA też ma dawać frajdę i równie fajnie wyglądać! To gra i musi mieć uproszczenia. Dla potrzeb symulacji wymagają korekty pakietem ACE na który ciągle czekamy do ARMA3. Do BF4 ACE nie powstanie, bo nie da się go tak szeroko modować. To na razie jedyne ograniczenie na przekształcenie BFa w bardziej rozbudowany symulator pola walki. Może jednak nim z powodzeniem być w określonych warunkach wyznaczonych sobie przez samych graczy.
Granice mocno się wtedy zacierają. Dlatego Ci co kochają ostrą rozrubę z Bfa, spokojnie mogą też sobie sprawić ARMA3 bo nie ma jeszcze ACE.
Jak skończę filmik z porównania tego co opisałem wyżej to wrzucę i sami ocenicie.
Tym czasem tu jest serce Bfa, o którym piszemy. Udało się chyba mi ująć wszystko. Tego nie można nie polubić...
[LINK]
Wysłane 2013-10-17 18:55 , Edytowane 2013-10-17 18:55
@PolishFactor
Dla mnie realizm to nie wiem, leżenie przez 3 godziny w okopach, a później wycofanie się o 200 metrów. Albo przejście przez wrogo nastawioną wioskę, bez oddania strzału.
Na pewno nie polega on na tym, że na obszarze 2x2km biega bez ładu i składu 60 chłopa, jeździ dziesięć czołgów, a nad głowami latają śmigłowce i myśliwce. Przyznam, że nie byłem nigdy na wojnie, ale wydaje mi się, że jednak nie tak to wygląda.
Nie wspominając o tym, że nie umiera się po strzale, apteczkach, spadochronach wielokrotnego użytku, czy zmianie pozycji w śmigłowcu w trakcie lotu :) O sposobie obsługi pojazdów (arcade) nawet nie ma co wspominać.
Z tym kojarzy mi się BF. Fajna zabawa w stylu Rambo, 0 realizmu.
Wysłane 2013-10-18 01:21
@kowgli
No ale dynamika rozwoju akcji dzięki nowym środkom łatwiejszego wykrywania i koncentracji ognia na wrogach to jest przyszłość pola walki. BMS pozwala na bierząco nanosić pozycje swoich i wroga i je śledzić. Kto wie jakie technologie nam jeszcze wojsko niedługo zaserwuje. Już dziś mam wprowadzane egzoszkielety ,czy roboty w tysiącach na polu walki jak w Afganie, więc wielokrotne spadochrony wcale nie muszą być kompletną abstrakcją. W nowym Bfie skala mapy też pozwala się dość bezpiecznie ukryć i kampić przez całą rozgrywkę czekając na właściwą ofiarę...
Większe mapy to od razu więcej realizmu bo oznaczają mniejszy tłok ,a ten mniejszy chaos i tyle.
Styl Rambo w ARMA zawsze był też możliwy
Wysłane 2013-10-18 07:32
@Ignacek
1) to jest jego drugie konto, te kupił niedawno w wyprzedaży humble
2) gość jest naprawdę dobry. Grałem z nim hmm... w poniedziałek? Tylko trzy śmierci miał a koło 50-60 killi na rundę. Tryb drużynowy na kanałach noushair. Ja sie ciesze jak mam K D ration powyżej 1.0 Makar to inna liga
A lvl można sobie nabić mozolnie capując flagi. Wpisz no-kill w serwerze. Drużyna A przejmuje flagę B i C, drużyna B w tym czasie przejmuje A i D. Najlepiej jak ktoś potrafi dobrze latać helikopterem to wtedy możesz usiąść jako pasażer i cieszyć się punktami nic nie robiąc
Wysłane 2014-01-27 18:21
Odgrzewam ten temat ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu za byle pierdołą. Mianowicie chciałem zapytać gdzie najlepiej kupić BF4 w wersji angielskiej... Na origin jest wersja cyfrowa zwykła i z dodatkiem, ta z dodatkiem ma wypunktowane wszystkie języki bez dodatku polski i ruski, kupował ktoś tam grę?
Na gry-online podobno mają wersję europejską ale nie mogę jej znaleźć.
Nie chce zamawiać z amazonów itp/
Wysłane 2014-01-27 19:30
@raptor Jest możliwe że uda się kupić BF 4 w wersji ENG tej gry, wystarczy w ustawieniach Origin zmienić język na ENG (jest taka możliwość bo brat przestawiał na ENG, by korzystać z czatowej pomocy technicznej EA).
Podczas instalacji powinno wszystko być w ENG bo raczej nie sprzedają wszystkim wersji gry z RU.
Jak by co zawsze możesz zakupione na Origin klucze zwrócić, bo EA dała taką możliwość (chyba że BF4 był takim crapem i za dużo rezygnowało z tej gry, więc zablokowali zwracanie kluczy BF 4).
Wysłane 2014-01-27 22:13
@Ignacek 9 gdyby było tak łatwo to temat by nie istniał Niestety EA ma dziwną politykę, nie rozumiem jak można nie dać wyboru językowego. Od wieków tak jest no ale lepiej posłuchać kaszanki w polskim wydaniu... Uwaga granacik ! Uciekać gdzie pieprz rośnie
@クリス& Dość ryzykowne, jutro zadzwonię do gry-online zapytać o tą ich wersję europejską, jak się nie uda to po testuje na origin-e. XXI wiek a trzeba kombinować aby grę kupić.
Wysłane 2014-01-28 00:54
EA ma dość dziwną politykę, gdyż język w grze jest przypisany do klucza. Tak przynajmniej przypuszczam, gdyż kupiłem swego czasu Crysis 3 i byłem przekonany, że podczas instalacji będę miał wybór PL (mimo że jest mi nie potrzebny) a jego nie było. Miałem chyba Czeski, Rosyjski, ENG i jeszcze tam jakieś. Dzwoniłem w tej sprawie nawet do EA. Oni nie bardzo chcieli mi pomóc, ale niby podmienili mi klucz gry 2 razy i ani razu nie mogłem mieć PL.
Np STEAM jeśli ma dostępny jakiś inny język to i ile wiem mogę sobie go zmienić na jaki mi się podoba, gdyby był marsjański to pewnie bym mógł sobie taki wybrać.
Sposobu postępowania EA nie czaje. Wg mnie jeśli gra jest wydana w takich a nie innych językach to takie powinny być do wyboru i tyle.
Tak samo jak raptor chce grać po angielsku to zamiast np polskiego może sobie wybrać inny i już.
Dlaczego oni są tacy trudni?
Wysłane 2014-01-28 01:41
@krzyss
To nie wiesz. Steam też ma regionalizację przy niektórych grach - są na rynek np. wschodnioeuropejski (PL/CZ/SK/UA/RU itp), standardowo Multi5 (EN/FR/DE/IT/ES) albo jeszcze inne opcje. Mają też blokady regionalne (np gry z CD-Action aktywujesz tylko w PL).
Ja z kolei chciałbym aby jak najwięcej gier było w moim rodzimym języku, a już sytuacją dla mnie kuriozalną jest jak polskie gry są tylko po angielsku. Żyję w Polsce i chcę mieć po polsku. Mamy jeden język urzędowy z tego co mi wiadomo. Każda gra powinna mieć EN/PL do wyboru i byłoby najprościej.
Wysłane 2014-01-28 02:12 , Edytowane 2014-01-28 02:15
@djluke wiem o regionalizacji, lecz na STEAM`ie jeśli są dane języki do wyboru to mogę je wybrać. A skoro wiem, że gra jest wydana w języku PL a nie mogę w takim grać bo klucz jest do innej wersji językowej to dla mnie nie zrozumiałe, tym bardziej że klucz pochodzi z karty graficznej sprzedawanej w Polsce. Klucze nie powinny być dzielone na języki tylko na regiony i po problemie.
Ja jestem zdania, że język ENG mi nie przeszkadza, ale wolałbym mieć w PL gdyż w tym kraju żyję.
Mogło by być prawo nakazujące wydawcy w Polsce wydawać grę w naszym języku, ale nie ma chyba.Z drugiej jednak strony gra się sprzedaje i tak choć jest w innym, a gdyby było takie prawo to być może było by ograniczenie co do wydawanych gier.
Kto jest online: 0 użytkowników, 278 gości