Jestem po lekturze i oglądaniu ciekawego artykułu...
[LINK]
sami oceńcie ... dla mnie wygląda jakby Mantle było ze 2 poziomy jakości do tyłu przy DirectX, z czego pośrednio wynika wzrost wydajności nowej "technologii".
Obiecywano cuda, wyszło jak zawsze?
Forum > Software > Mantle - przekręt AMD?
Wysłane 2014-03-11 13:44 , Edytowane 2014-03-11 13:45
Wysłane 2014-03-11 13:57 , Edytowane 2014-03-11 13:58
@straszny
Eee...
Image quality is with Mantle is also debatable, and we cannot cay that its the same as with DirectX 11.1 and for the time being we cant make any comments on this issue because Mantle is far from a finished product.- sami autorzy podkreślają, że Mantle jest "ciągle w produkcji" i aktualne wdrożenie go w BF4, jest tylko "wglądem w przyszłość".
DICE needs to further improve the performance of multicore processors by increasing the workload.
For the time being Mantle is just a glimpse of what we may get in the future. How far that future will be is a totally different question.

Wysłane 2014-03-11 14:01 , Edytowane 2014-03-11 14:01
@Yesusik
no tak - ale przez serwisy www przeszedł wybuch entuzjazmu po +20% wzrostu wydajności, kiedy okazuje się że obniżając jakość grafiki w trybie DX do jakości max w Mantle uzyskujesz nawet wyższy wzrost wydajności niż daje Mantle... więc gdzie sens ?
Wysłane 2014-03-11 14:17
@spider_co
nie mi to mów tylko AMD, oni Mantle tak przedstawili (już, nie w przyszłości)
Rewolucyjna technologia Mantle firmy AMD
Wysłane 2014-03-11 14:20
Musze sprawdzić.
Wysłane 2014-03-11 14:32 , Edytowane 2014-03-11 14:33
Wiesz, rodzi się pytanie, czy obecne sterowniki są wystarczające, by dobrze wykorzystać nową technologię? Z tego, co pisano przy okazji pojawienia się łatki do BF4, to w pełni funkcjonalne sterowniki miały się pojawić, dopiero za jakiś czas.
Wysłane 2014-03-11 17:21 , Edytowane 2014-03-11 17:42
Jak dla mnie to wygląda na optymalizację wydajności przy wysokich rozdzielczościach podobnie jak samemu się ustawi opcje graficzne dla najsłabszych komputerów, żeby mogły jakoś uciągnąć te mocniejsze tytuły gier. Teoretycznie Cpu AMD nie są najwydajniejsze w grach od CPU Intela, a w połączeniu z Mantle może się to zmienić. Zabrać kawałek tortu Intela z rynku CPU tylko trochę sprytnym kombinowaniem przez AMD. Do czego to doszło, że użytkownicy muszą i obserwują screeny z gier. Niestety jesteśmy teoretycznie oszukiwani na każdym kroku. Jest tylko jedna walka z tym - rzadsze kupowanie to może się zabiorą ostro programiści do pracy, bo są teraz za leniwi.
Wysłane 2014-03-13 11:10
@straszny
lol, z mantle nie ma większości trawy, jest większa mgła i nie ma AF
dobrze to nie wygląda
Wysłane 2014-03-13 17:02
Ale mantle przyspiesza działanie gier na słabszych prockach w szczególności 2 rdzeniowych. Jakość grafiki w tym wypadku nie ma znaczenia. Jeśli nie wyrabia nam procesor to nawet ustawienie grafiki na low nic nie pomoże. Mantle po prostu generuje o wiele mniejszy narzut na procesor względem DX. Mantle nie przyśpieszy działania gry jeśli ograniczeniem jest słaba karta graficzna. Jeśli mamy słabą grafikę gra działa tak samo beznadziejnie na DX i Mantle.
Wysłane 2014-03-13 17:12
Eeeee tam jak szukacie sensacji to sobie poczytajcie o najnowszych mobilnych kartach od nVidii z serii 8xx.
To jest dopiero coś. Mniejsze TDP i większa wydajność
Może w końcu takie konstrukcje jak MSI GS70 będa miały rację bytu (oby bo jest szalenie ładny)
Kto jest online: 1 użytkowników, 399 gości