Hej!
Jak już się tutaj pojawiłem po latach to jeszcze skorzystam z wiedzy i atmosfery tu panującej
W skrócie:
- Kupiliśmy mojej lubej ostatnio "nowe" auto:
Pacjent Seat Leon 1.2 TSI 2017. Skromne 86 KM i 160 Nm.
I mam w związku z tym 2 zagadnienia:
1. Brak kamerki i czujników cofania. Najfajniej by było dołożyć "systemową" kamerę i czujniki, ale to mogą być większe koszta... Dlatego zainteresował mnie ostatnio temat wideorejestratora w kamerką cofania... Wideorejestrator i tak mieliśmy w planach kupić - więc może dwie pieczenie przy jednym ogniu? Może takie rozwiązanie "zamiast" lusterka wstecznego? Gdzieś na pepperze polecali coś pokroju Prido x8. Czy ktoś testował coś takiego? Zależy mi aby to było zwyczajnie przyzwoite i spełniało swoją funkcje i nie wyglądało jak tani elektrośmieć - a takich chyba nie brakuje na allegro/aliexpress.
2. Kolejna sprawa - Mały chiptuning/zmiana mapy - zwał jak zwał. Jak już wspomniałem na początku - w tym aucie jest 1.2 TSI w najsłabszej wersji 86KM i 160 Nm... Te silniki nominalnie potrafią być w 110KM... Chcielibyśmy po minimalnych kosztach dorzucić kilka kucy prostą, nawet gotową mapą. Nie chodzi o żyłowanie i wyciskanie maximum "potencjału", a zwyczajne podniesienie przyjemności z jazdy poza miastem.
Co powinienem kupić, obejrzeć, przeczytać, aby dokonać takiej operacji? "Starszy" laptop z odpowiednimi portami to nie problem. Bardziej chodzi o sterowniki, kable i program. Nie planujemy zajmować się tym komercyjnie.
Mojej lubej szkoda 1800-2000 na taką operacje (tyle płaciłem za Stage1 z hamownią do mojej A5), a dojście nawet do tych 100-110 w których te silniki występują w serii byłoby super... Wszystko ponad to co jest to już będzie poprawa :)
Jakby ktoś chciał pomóc zdalnie za $$ to też chętnie :)
A może ktoś z okolic Mińska Mazowieckiego / Warszawy?
DZIĘKI!
Forum > Mobilne > Kamera cofania/wideorejestrator + mały chiptuning
Wysłane 2025-07-17 15:43 , Edytowane 2025-07-17 15:44
Wysłane 2025-07-18 09:14
Jeśli chodzi o kamerkę to mogę doradzić 70mai S500 lub coś tego typu. Kamerka zakładana na lusterko + kamera cofania. Mam starszy model w swoim Focusie MK3 kombi i sprawdza się to dobrze. Do tego jakaś karta microSD. Jeśli zależy Ci na nagrywaniu ciągłym możesz dokupic moduł do trybu parkingowego.
Wysłane 2025-07-18 21:36
Rozważ radio od chińczyka z 2ma kamerami - dostaniesz przy okazji Android auto a ładowanie się Janosika na starcie jest w diabła użyteczne...do tego nie systemowe czujniki cofania - nie będziesz miał odległości na ekranie ale pukać będzie - czujniki na tył to okolice 60-80 PLN
Co do chip tuningu kiedyś łysy z miłośników czterech kółek robił test tych boxow...
Co do zmiany mocy to te silniki się robią osprzętem - za gpt chat:
Najważniejsze różnice fizyczne:
Element 1.2 TSI 86 KM 1.2 TSI 110 KM
Turbosprężarka Mniejsza, niższe ciśnienie doładowania Większa, wyższe ciśnienie – inna charakterystyka
Sterownik ECU Inny soft, bardziej zachowawczy Bardziej agresywny soft
Wtryskiwacze Mniejsze, mniejszy wydatek Większe, obsługują większy przepływ
Układ wydechowy Mniejszy przekrój Większy przekrój – mniejsze opory
Intercooler (w niektórych wersjach) Czasem mniejszy Często większy, lepsze chłodzenie
Sprzęgło/skrzynia (przy manualu) Czasem słabsze Mocniejsze (zwłaszcza przy MQ200 vs MQ250)
---
🔧 Czy można je „zrównać” remapem?
Tak – mechanicznie są bardzo zbliżone, więc remap (chip tuning) silnika 86 KM zazwyczaj pozwala osiągnąć około 110–115 KM bez wymiany osprzętu. Jednak trwałość (szczególnie sprzęgła, skrzyni i turbo) może być wtedy nieco mniejsza, bo te elementy są na granicy wytrzymałości.
Wysłane 2025-07-18 23:20 , Edytowane 2025-07-18 23:21
1.2 TSI 86KM i 1.2 TSI 110KM - mają inne oznaczenia i oprócz turbo może byc w nich kilka innych komponentów co nie znaczy ze 1.2 TSI 86KM nie pójdzie na 110 kucy albo i więcej. Natomiast 1.2 TSI 86KM i 1.2 TSI 105KM to już chyba to samo. Więc może najszybciej i najpewniej dorwać właśnie mapę z wersji 105KM i ją wgrać
Wysłane 2025-07-19 05:51
Dokładnie to samo co @beton pisze potwierdza gpt chat - wychodzi że ten sam silnik z nieco innym oznaczeniem:
"Tak, silnik 1.2 TSI 86 KM (kod CBZB) z tymi samymi podzespołami mechanicznie występował również w wersji 105 KM (kod CBZC)."
Pewnie więc najtaniej zmienić soft na ten z innego silnika. - ale warto też podzwonic bo podbić o te kilka dodatkowych koni też moga nawet do 115 ( ale tu już chodzi w grę hamownia i koszty)
Wysłane 2025-07-20 11:43
@nosweratu - trochę pomyliłeś oznaczenia, bo odnosisz się do starszej o 10 lat konstrukcji... EA111... Ta nowsza z paskiem rozrządu to EA211 i ma oznaczenia CJZC... a wersja 105 KM ma CJZB
Kto jest online: 0 użytkowników, 236 gości