NEWS Download Recenzje Emulacja Overclocking
Hardware Tips & Tricks Linki Humor Redakcja

In4

  

 

MENU
   

Piętro wyżej

Specyfikacja

Instalacja

Wyniki

Podkręcanie

Podsumowanie
   

 

   

MSI GeForce4 MX460 64MB (G4MX460-VTP)
autor: NetCop

    1. Wstęp

  Tym razem ostatni z serii GeForce4 MX - model najszybszy GF4 MX460. Przeglądając oferty różnych firm dość ciężko jest trafić na kartę GF4 MX460. Królują modele MX440 i MX420. Prawdopodobnie dla tego, że różnica w cenie pomiędzy MX440, a MX460 jest dość spora. Przyjrzyjmy się więc uważnie tej karcie.

    2. Co pod maską ?

   Chip NV17 czyli seria GeForce4 MX to zmodyfikowany chip GeForce2 MX, a wykonany w technologii 0.15 mikrona. Dodano tu:

  • Accuview Antialiasing - technika szybkiego wygładzanie pełnoekranowe

  • nView - czyli wyjście DVI zamieniane na D-Sub oraz wyjście TV

  • Light Speed Memory Architecture II - w wersji okrojonej do dwóch kontrolerów pamięci (w NV25 mamy cztery), techniki dotyczące bufora Z (kompresja, czyszczenie itp.) oraz pamięci podręczne dla tekstur, wertexow i danych pierwotnych.

   Jako, że jest to modyfikacja GF2 MX więc i jednostka T&L nie posiada programowalnego Pixel Shadera czyli nie jest w pełni zgodna z DirectX 8.0. Mamy więc do czynienia z dziwną sytuacją kiedy to model teoretycznie wyższy (GeForce4 MX) jest technologicznie słabszy od modelu poprzedniego (GeForce3).

- Oto efekty dostępne w NV17 czyli GeForce4 MX

  • AGP Texturing

  • Additive Texture Blending

  • Anisotropic Filtering

  • Bilinear Filtering

  • Cube Mapping

  • DXT Compressed Textures

  • Dot3 Texture Blending

  • Edge Antialiasing

  • Factor Alpha Blending

  • Full-Screen Anti-Aliasing

  • Guard Band Support

  • Hardware Transform and Lighting

  • Mipmap LOD Bias Adjustment

  • Multiplicative Texture Blending

  • Point Primitive Support

  • Point Sampling

  • Positional Lights

  • Projected Textures 

  • Range Fog

  • Rectangular and Triangular Patches

  • Rendering to a Window

  • Specular Gouraud Shading

  • Stencil Buffers

  • Subpixel Accurate Rasterizing

  • Subtractive Texture Blending

  • Table Fog

  • Texture Alpha Blending

  • Texture Clamping

  • Texture Mirroring

  • Texture Wrapping

  • Trilinear Filtering

  • Vertex Alpha Blending

  • Vertex Fog

  • W-Fog

   Mamy także kompensację ruchu i IDTC.

- Taktowania kart

Model Rdzeń Pamięć
GeForce4 MX420 250MHz 166MHz
GeForce4 MX440 270MHz 400MHz
GeForce4 MX460 300MHz 550MHz

- Fotki.

Karta wyposażona jest w pamięci Samsung 3.6ns.

DALEJ >>>