NEWS Download Recenzje Emulacja Overclocking
Hardware Tips & Tricks Linki Humor Redakcja

In4

  

 

MENU
   

Piętro wyżej

Specyfikacja

Instalacja

Wyniki

Podkręcanie

Podsumowanie
   

 

   

Sparkle GeForce4 Ti4400, Sparkle GeForce4 Ti4600
autor: NetCop

    1. Wstęp

  W końcu i u nas pojawiły się monstra z serii GeForce4 Ti4600 i Ti4400. Testowane karty to modele firmy Sparkle ale są one reprezentatywne dla większości kart, gdyż wykonano je wg. referencyjnej płyty NVIDII. Karty, mimo iż najnowsze, nie wnoszą znów tak wiele nowego w porównaniu do GeForce3 czy Radeon 8500. Mają konkurować z tym ostatnim choć tak naprawdę, ze względu na cenę nie są jeszcze dla niego realną konkurencją. Przyjrzyjmy im się bliżej.

    2. Co pod maską ?

   Seria GeForce4 Ti obejmuje 3 modele Ti4600, Ti4400 i Ti4200. Wszystkie one zbudowane są na układzie NV25, a różnią się taktowaniem rdzenia i pamięci, a pamięci mamy 128MB.
Co potrafi NV25 ?

- Efekty dostępne w NV25

  • AGP Texturing

  • Additive Texture Blending

  • Anisotropic Filtering

  • Bilinear Filtering

  • Cube Mapping

  • DXT Compressed Textures

  • Dot3 Texture Blending

  • Edge Antialiasing

  • Environmental Bump Mapping

  • Environmental Bump Mapping With Luminance

  • Factor Alpha Blending

  • Full-Screen Anti-Aliasing

  • Guard Band Support

  • Hardware Transform and Lighting

  • Mipmap LOD Bias Adjustment

  • Multiplicative Texture Blending

  • Point Primitive Support

  • Point Sampling

  • Positional Lights

  • Projected Textures 

  • Range Fog

  • Rendering to a Window

  • Specular Gouraud Shading

  • Stencil Buffers

  • Subpixel Accurate Rasterizing

  • Subtractive Texture Blending

  • Table Fog

  • Texture Alpha Blending

  • Texture Clamping

  • Texture Mirroring

  • Texture Wrapping

  • Trilinear Filtering

  • Vertex Alpha Blending

  • Vertex Fog

  • Volume Textures

  • W-Fog

Czego to zabrakło względem Radeona 8500 ?
Pełnej zgodności z DirectX 8.1 czyli Pixel Shadera w wersji 1.4 (jest w wersji 1.3) oraz tak zwanych N-Patches (Rectangular and Triangular Patches). Nie ma też niestety wsparcia dla odtwarzania filmów DVD w postaci IDCT.

Tak naprawdę w GeForce4 mamy wtłoczoną technologię z GeForce3 po dobrym tuningu. Poprawiono tu oczywiście sporo. Między innymi architekturę pamięci oraz samą jednostkę T&L. Są dwa vertexy (zamiast jednego w GF3). Nie można też zapomnieć o usprawnionym wygładzaniu pełnoekranowym czyli Accuview.

- Taktowania kart

Model Rdzeń Pamięć
GeForce4 Ti4600 300MHz 650MHz
GeForce4 Ti4400 275MHz 550MHz
GeForce4 Ti4200 225MHz 500MHz

Jak widać różnice w taktowaniu modeli Ti4600 i Ti4400 nie są zbyt duże, za to cena - owszem tak.

- Jeszcze fotki i zabieramy się za te cacka


Tak wyglądają obie karty


Kart Ti4600 wyposażona jest w pamięci Samsung 2.8ns, a Ti4400 w pamięci 3.6ns

DALEJ >>>