Leadtek GeForce3 64MB DDR
Strona 3 - Wyniki
5. Wyniki testów
Na początek polecimy z zestawem testów standardowych.
a) 3D Mark 2000
Oraz wynik z 3DMarka 2001.
b) Quake 3 Arena
1.11 - Detale na High
To co jest w tym teście najważniejsze, to to, że dla GeForce'a 3 nie ma rozdzielczości, w której nie da się zagrać, a o 800x600 w przypadku tej karty należy zapomnieć (nie warto).
c) MDK 2
W 16 bitowym kolorze większa
spadek dopiero w 1920x1440 ! Pozostałe rozdzielczości
praktycznie bez spadku. Jeśli chodzi o 32 bitowy kolor, to tu
sytuacja jest również ciekawa. Po pierwsze - przestajemy używać
800x600, a i 1024x768 też nie jest żadną rewelacją. Przesuwa
się standard grania w obecne gry na 1280x1024, a dla posiadaczy
lepszych monitorów nawet na 1600x1200.
Widać dokładnie jaki zapas mocy drzemie w GeForce 3.
6. FSAA
Przy tak dużym zapasie mocy, można go spożytkować włączając pełnoekranowe wygładzanie (FSAA). Tu GeForce3 oferuje tryby 2x2, Quincunx (coś o jakości zbliżonej do 4x4 i wydajności 2x2) oraz 4x4.
I co my tu mamy. Nareszcie udało się skruszyć tę kartę. Wprawdzie w 800x600 karta wogóle nie odczuła przestawienia w tryb FSAA 2x2 ale już w wyższych rozdzielczościach spadek jest znaczący. Mimo to w trybie 2x2 śmiało można grać jeszcze w 1280x1024, a w trybie 4x4 w 1024x768. Widać też wyraźnie, że funkcja FSAA jest już implementowana w układ. W 800x600 różnica pomiędzy GF2 Ultra, a GF3 wynosi 100%, a wyższych rozdzielczościach jest jeszcze większa.
7. Overclocking
Hmm. Podkręcać GeForce 3 ??? Można ale ... Pamięci podkręcają się baaardzo słabo czyli o kilka megaherzów. Rdzeń za to udało się przetaktować z 200Mhz na 212Mhz tylko, że nie miało to większego znaczenia dla uzyskanych wyników. Po prostu tej karty się nie podkręca.