32 bitowa precyzja Pixel Shaderów u ATI
Aktualna generacja układów ATI z serii R3xx pracuje na 24 bitowej precyzji obliczeń dla Pixel Shaderów. Jest to oczywiście w pełni zgodne z wymogami DirectX 9.0 ale wkrótce będzie niewystarczające. Specyfikacja dla Pixel Shader 3.0 wymaga 32 bitowej precyzji obliczeń. ATI Technologies COO David Orton poinformował, że pojawi się ona w nowych układach (ATI R420, R500). Wybiegając mocno w przyszłość wiadomo, że ATI rozważa też 64 bitową precyzję obliczeń, choć są problemy z jej implementacją.
Nowe generacje kart ATI będą dalej wykorzystywać 256 bitową magistralę dla szybkich pamięci GDDR-II i GDDR3, a odstępy między kolejnymi generacjami układów graficznych mają wynieść od 18 do 24 miesięcy. Głównym czynnikiem takiego tempa rozwoju jest mocne pozostawanie w tyle za nowościami sprzętowymi twórców oprogramowania.
R300 pojawił się przecież ponad półtora roku temu, a gier w pełni wykorzystujących dobrodziejstwa tego układu wciąż jak na lekarstwo.