EA wprowadza aktualizację Battlefield 4 z AMD Mantle

Już jakiś czas temu AMD zapowiedziało rewolucję w wydajności gier za sprawą technologii AMD Mantle, czyli niskopoziomowemu API pozwalającemu na znaczne przyśpieszenie obliczeń w grach 3D. Według butnych zapowiedzi, ilość wyświetlanych klatek miałaby zwiększyć się nawet do około 50%. Wprowadzenie Mantle zaliczyło małą "obsuwę" w terminach wydania, jednak producent gry Battlefield 4 (EA) już zapowiada aktualizację zawierającą nową technologię, a sterowniki Catalyst 14.1 beta mają być dostępne jeszcze w tym tygodniu. Co da nam Mantle w Battlefield 4? Otóż wykonano już pomiary w trzech konfiguracjach komputera i tak przy zestawie z procesorem AMD A10-7850K APU i kartą Radeon R7 200 (512 SP, 720 MHz GPU, rozdzielczość 1280 x 720 punktów), uzyskano przyśpieszenie o 14%. W konfiguracji FX-8350 / Core i5-3570K z Radeonem HD 7970, przy rozdzielczości 1920 x 1080, filtrowaniem 1x MSAA i ustawieniach "Ultra", uzyskano już 26 % skok wydajności FPS. (Dalej)...
Największy przyrost wydajności zanotują posiadacze sprzętu klasy Entusiast, bo przy zestawie Intel Core i7-3960X CPU, i dwóch kartach Radeon R9 290X (CrossFire), przy rozdzielczości 1920 x 1080 punktów i ustawieniach "Ultra" + anti-aliasing 4x MSAA, uzyskamy aż 58 procentowy skok przyrostu wyświetlanych klatek na sekundę. To pierwsze wersje sterowników Mantle, więc z czasem wyniki te mogą być jeszcze lepsze.
Poniżej obrazują to screeny z porównań (kolejność wymienionych konfiguracji):