Huawei dostarczył ponad 100 mln urządzeń w 2015 roku

Huawei Consumer Business Group ogłosiła, że w 2015 roku dostarczyła ponad 100 milionów smartfonów na całym świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat, dostawy smartfonów Huawei wzrosły o ponad 3000 proc.: z 3 mln sztuk w 2010 do 100 mln w 2015 roku. Huawei jest obecnie jednym z trzech wiodących producentów smartfonów.
W 2015 roku Huawei odnotował 30 proc. wzrost zapotrzebowania na smartfony ze średniej i wyższej półki cenowej. Na ten wynik złożyło się kilka czynników:
• Do końca września na rynki zostało wypuszczonych 4 mln smartfonów P8, 7,5 mln modeli P7 oraz 6,5 mln Mate 7.
• Wprowadzenie na rynek smartfona Huawei Mate S, który był sprzedawany w 48 krajach, zarówno w Europie jak i Azji
• Smartfon Huawei Nexus 6P, który powstał we współpracy z Google, przyczynił się do rozwoju marki na rynkach obejmujących Amerykę Północną
• Zaprezentowanie w Chinach, w listopadzie br. smartfona Huawei Mate 8.
Intensywne praca działu badań i rozwoju wyznacza nowe standardy dla najbardziej unikalnych i innowacyjnych urządzeń konsumenckich, które trafiły na rynek w roku 2014. W ubiegłym roku Huawei zainwestował 14,2 procent ($ 6,3 mld USD) swojego rocznego dochodu właśnie w dział rozwoju i badań, zgłaszając 76,687 patentów, z których aż 18,000 znalazło zastosowanie w urządzeniach firmy Huawei.
Huawei może się poszczycić założeniem 16 laboratoriów badawczych w różnych krajach, między innymi w Chinach, Niemczech, Szwecji, Rosji oraz w Indiach. Każde centrum badawcze ma przydzielony określony zakres działalności. Przykładowo, instytut badawczy Huawei usytuowany w Japonii skupia się na materiałach oraz technologii, czerpiąc z zakorzenionego w japońskiej kulturze ducha dążenia do doskonałości. W Paryżu, firma Huawei współpracuje z Centrum Estetyki konsultując swoje projekty z czołowymi francuskimi projektantami, aby projektowane urządzenia znajdowały się w czołówce najbardziej nowatorskich i najlepiej zaprojektowanych smartfonów. Rozdział poszczególnych aspektów pozwala firmie Huawei na nieustanne podnoszenie jakości swoich urządzeń oraz ciągłym udoskonalaniu interfejsu użytkownika EMUI.
2015 przyniósł firmie Huawei znaczącą zmianę strategii rynkowej, co było widoczne za sprawą rozszerzania swojego dotychczasowego portfolio o serię produktów klasy premium. Przełożyło się to bezpośrednio na globalny wzrost zainteresowania marką wśród konsumentów. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na swoje produkty, Huawei założył ponad 10,000 centrów i sklepów franczyzowych, a do końca 2016 w Chinach planuje otworzyć kolejne 1000. Poszerzony wachlarz kanałów dystrybucyjnych, zarówno online jak i tradycyjny placówek, pozwalających klientom na oglądanie oraz testowanie urządzeń, pozwolił firmie Huawei na dotarcie do znacznie szerszej grupy odbiorców.
