2004-03-29 01:04
Autor: Stathis
0

Intel integruje lepszą grafikę

Obrazek Intel integruje lepszą grafikę

Jak powszechnie wiadomo, zintegrowane rozwiązania graficzne są kierowane głównie do mało wymagających klientów.
Być może ten stan rzeczy ulegnie jednak zmianie, a to za sprawą nowej platformy Intel-a – Grantsdale, gdzie wykorzystane zostanie o wiele “potężniejsze” zintegrowane rozwiązanie od dotychczasowych.

INTEL Extreme Graphics 2, bo o nim mowa, charakteryzuje się następującą specyfikacją:
- taktowanie rdzenia 333MHz
- 4 potoki renderujące
- zdolność do wypełniania (Fillrate) 1.3Gpixla/sek
- technologia produkcji 0.13-mikrona
- wsparcie dla DX9 PS2.0
- asystent dekodujący MPEG-2
- wsparcie dla rozdzielczości HD (720p, 1080i)
- zintegrowany 400MHz RAMDAC
- zewnętrzny TMDS (rozwiązanie dla płaskich ekranów)
- DVMT (Video Dynamic Memory Technology) - czyli efektywne gospodarowanie pamięcią, która może być wykorzystywana przez system, aplikacje, lub wyświetlanie grafiki
- wsparcie dla dwóch monitorów i wyjście TV

Pewnym ograniczeniem dla powyższej specyfikacji będzie architektura zintegrowanej pamięci, która ograniczy przepływ danych do 3.2GB/s, podczas gdy wypełnianie na poziomie 1.3 Gpixla/sekundę wymaga transferu rzędu 5GB/s.
Podczas Game Developers Conference, Intel zaprezentował swoją konstrukcję na grach takich jak Unreal Tournament 2004, Call of Duty i Splinter Cell, które działały przy rozdzielczości 1024x768 dając 30 klatek/s. Z pewnością takie osiągnięcia jak na zintegrowany chip graficzny są godne uwagi i mogą zadowolić niejednego wymagającego gracza.

źródło: Presence-PC



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.