2014-01-30 14:38
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
16

MANTLE oficjalnie! AMD Catalyst 14.1 pojawią się jeszcze dziś

Obrazek MANTLE oficjalnie! AMD Catalyst 14.1 pojawią się jeszcze dziś

Z przyjemnością informujemy, że zapowiadana przez AMD technologia Mantle została właśnie oficjalnie udostępniona. Poniżej znajdą Państwo najważniejsze dane na temat jej działania:
- Korzystanie z Mantle wymaga zainstalowania sterowników AMD Catalyst 14.1 Beta lub późniejszych. Niebawem będą dostępne TUTAJ.
- Łatka do Battlefield 4 z obsługą Mantle została udostępniona dziś o 10:00 rano.
- To dopiero początek drogi Mantle, która będzie się dalej rozwijać - można zatem oczekiwać dalszej poprawy wraz z kolejnymi miesiącami. AMD udostępnia to już teraz, aby użytkownicy mogli jak najszybciej odczuć poprawę, zamiast wstrzymywać wydanie tylko ze względu na problemy w wybranych, mniej popularnych scenariuszach użycia. Na poniższej stronie najbardziej aktualna lista znanych problemów, które będą niebawem wyeliminowane: LINK (Dalej)...



Mantle:
Mantle daje najlepsze efekty przede wszystkim tam, gdzie wydajność jest ograniczana przez procesor. Narzędzie to ma na celu przede wszystkim usuwać wszelkie problematyczne w optymalizacji wąskie gardła wynikające z narzutu API czy nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki. Dzięki temu najlepsze efekty uzyskają systemy z niskiego i średniego segmentu oraz osoby dysponujące starszymi konfiguracjami, o ile mają kartę graficzną bazującą na architekturze GCN.

Wpływ Mantle na sytuacje zależne bardziej od karty graficzny jest mniejszy, ale wciąż godny odnotowania! Warto podkreślić, że wykorzystanie mocy graficznej jest obecnie bliskie optymalnemu i na poziomie API trudno tu jeszcze cokolwiek bardziej poprawić.

Mantle m.in. zwiększa możliwą do uzyskania liczbę "draw call", co powoduje, że trzeba bardzo ostrożnie porównywać tryby z jego użyciem i bez. Scena z Mantle może i często będzie po prostu bogatsza w szczegóły, więc nie będzie porównywalna ze sceną na samym DirectX. Wzrost wydajności FPS będzie zatem częściowo skompensowany wzrostem poziomu detali sceny testowej.

Poniżej zamieszczamy referencyjne wyniki uzyskane w testach AMD (każdy udokumentowany):

1 - Battlefield 4:
- sceny ograniczane przez procesor: 40.9% (1080p) i 40.1% (1600p) wzrostu wydajności w ustawieniach Ultra, 4xAA na zestawie z procesorem AMD A10-7700K oraz kartą graficzną AMD Radeon R9 290X
- sceny ograniczane przez kartę graficzną: 2.7% (1080p) i 1.4% (1600p) wzrostu wydajności w ustawieniach Ultra i FXAA na zestawie z procesorem Intel Core i7-4960Xoraz kartą graficzną AMD Radeon R7 260X
- Średni zysk wydajności dla 1080p: 13.28% (średnia z wyników testów na kartach AMD Radeon R9 290X, R7 260X i procesorach Intel Core i7-4960X, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 i Intel Core i5-4670K)
- Średni zysk wydajności dla 1600p: 11.35% (średnia z wyników testów na kartach AMD Radeon R9 290X, R7 260X i procesorach Intel Core i7-4960X, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 i Intel Core i5-4670K)

2 - StarSwarm to świetny przykład, jak dalece może Mantle wpłynąć na wydajność w grach strategicznych. Twórcy pracowali wcześnie przy serii gier Cywylizacja. Silnik graficzny "Nitrous" skaluje się wraz z ilością jednostek na ekranie:
- sceny ograniczane przez procesor: 319% (1080p) i 281% (1600p) wzrostu wydajności w teście "RTS" na ustawieniach - Extreme na zestawie z procesorem AMD A10-7700K oraz kartą graficzną AMD Radeon R9 290X
- GPU-limited scenario: 5.1% (1080p) and 16.7% (1600p) wzrostu wydajności w teście "RTS" na ustawieniach Extreme na zestawie z procesorem Intel Core i7-4960Xoraz kartą graficzną AMD Radeon™ R7 260X
- Średni zysk wydajności dla 1080p: 115.65% (średnia z wyników testów na kartach AMD Radeon R9 290X, R7 260X i procesorach Intel Core i7-4960X, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 i Intel Core i5-4670K)
- Średni zysk wydajności dla 1600p: 75.19% (średnia z wyników testów na kartach AMD Radeon R9 290X, R7 260X i procesorach Intel Core i7-4960X, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 i Intel Core i5-4670K)

Jeszcze o AMD Catalyst 14.1:
Ten sterownik dodaje obsługę funkcji Framce Pacing w DX10 i w rozdzielczościach wyższych niż 1600p DX11 do sprzętu, który nie działa w oparciu o XDMA! Dotyczy to zatem wszystkich kart AMD Radeon HD Serii 7000 oraz R9 280X i R9 270X. Poprawa jest również w konfiguracjach Dual Graphics takich jak np. Kaveri działające w parze z kartą AMD Radeon R7 250.

To także pierwszy sterownik, który uruchamia HSA! Potężne zyski z wykorzystania tej technologii są odczuwalne m.in. w Libre Office v4.2.0.1+ czy Corel AfterShot Pro v1.2.0.6+.


MANTLE oficjalnie! AMD Catalyst 14.1 pojawią się jeszcze dziś

źródło: Info Prasowe / AMD



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.