2008-08-27 20:55
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
29

NVIDIA PhysX w grze Shattered Horizon ...

Obrazek NVIDIA PhysX w grze Shattered Horizon ...

NVIDIA Corporation poinformowała dzisiaj, że firma Futuremark Games Studio wybrała technologię NVIDIA PhysX dla swojej nadchodzącej gry akcji Shattered Horizon, która została oficjalnie przedstawiona w ostatnim tygodniu podczas odbywającej się w Niemczech imprezy Leipzig Games Convention. Tytuł ten, to wieloosobowa gra rozgrywana w trybie pierwszej osoby, w której gracze walczą w warunkach nieważkości otoczeni skalnymi szczątkami pochodzącymi z ogromnej eksplozji na Księżycu. Dzięki prostemu i intuicyjnemu sterowaniu gracze mają pełną wolność ruchu, co pozwala na tworzenie rozgrywki i możliwości taktycznych niemożliwych do uzyskania w grach ograniczonych przez grawitację. Oszałamiające efekty świetlne oraz fizyka stanu nieważkości pozwalają na odtworzenie poczucia realistycznej przestrzeni kosmicznej i przedstawienia niezwykłej, epickiej wizji przyszłości. (Dalej) ...



NVIDIA PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki. Składająca się z wydajnego silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego, technologia NVIDIA PhysX zapewnia twórcom oprogramowania możliwość oferowania kolejnych poziomów realizmu w grach przeznaczonych na wszystkie najważniejsze platformy, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 i komputery PC.

W komputerze PC technologia PhysX wykorzystuje dowolny procesor graficzny obsługujący obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne NVIDIA GeForce 8 i nowsze, pozwalając uzyskać 10-20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe we współczesnych, tradycyjnych platformach bazujących na komputerach PC. Wszystkie będące w posiadaniu użytkowników procesory graficzne od serii GeForce 8 wzwyż obsługują technologię CUDA, tworząc ogromną, ponad 80-milionową bazę procesorów do obliczeń równoległych ogólnego zastosowania.

„Jesteśmy zachwyceni, mogąc pracować z firmą Futuremark nad ich pierwszą grą”, powiedział Roy Taylor, wiceprezes działu rozwoju treści cyfrowych w firmie NVIDIA. „Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych funkcji oferowanych przez technologię NVIDIA PhysX, Shattered Horizon zapewni wciągającą i w wysokim stopniu interaktywną rozgrywkę”.

Technologia NVIDIA PhysX jest już zawarta w ponad 140 dostępnych na rynku grach dla Sony Playstation 3, Microsoft Xbox 360, Nintendo Wii i komputerów PC. Więcej informacji na temat technologii NVIDIA PhysX znaleźć można na stronie http://www.nvidia.pl/physx

źródło: Info Prasowe / NVIDIA



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.