Napster powraca
Roxio, który od niedawna jest właścicielem marki Napster (kupił ją za śmieszne 5 mln dolarów) zapowiada, że od grudnia tego roku będzie dostępna wersja 2.0 systemu. Roxio chce uczynić z Napstera sieć dostępu do plików nie łamiącą w żaden sposób praw autorskich. By tego dokonać firma podpisała porozumienia z pięcioma największymi wytwórniami fonograficznymi i może się pochwalić prawami do udostępniania ponad 500 000 utworów, a tym również najnowszych. Klienci będą mieli możliwość płatnego downloadu, dostępu na abonament, odsłuchania przez internetowe radio lub dowolnej kombinacji powyższych. Roxio jest przekonane, że nowy Napster wyznaczy nową jakość w sprzedaży muzyki, ale mi wciąż kołacze podstawowe dla tego biznesu pytanie: dlaczego użytkownicy Internetu mieliby płacić, nawet symboliczne sumy, za coś co i tak mogą dostać za darmo?