Oficjalne stanowisko nVidii do SM 3.0

Prawdziwą burzę rozpętało ogłoszenie przez ATI błędów (Patrz Tutaj), jakie wykonują układy GeForce w Shader Model 3.0. Firma Tabasco, agencja dbająca o interesy nVidii w Polsce, pragnie w jej imieniu przekazać Wam co sama nVidia myśli na ten temat.
Oto oficjalne stanowisko nVidia w kwestii testu SM3.0, kwestii która wydaje się po prostu podważeniem sukcesu technologii oraz Power of 3 by Nvidia:
„Obecna dyskusja na temat zgodności z Shader Model 3.0 oraz certyfikatami WHQL zmusza nas do zajęcia oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Jedyną instytucją decydującą o zgodności lub niezgodności z tymi normami określonych konfiguracji sprzętowo–programowych jest firma Microsoft. (Czytaj Dalej) ...
W ocenie Microsoftu sprzęt firmy NVIDIA jest zgodny z wymaganiami WHQL i w pełni obsługuje wszystkie funkcje SM 3.0. Sprzęt innych firm także spełnia wymagania WHQL dla Shader Model 3.0, choć niekoniecznie obsługuje wszystkie funkcje SM 3.0.
Gdy producent nie jest w stanie zaimplementować jednej z wymaganych funkcji (takich jak na przykład Vertex Texture), zazwyczaj firma Microsoft odmawia udzielenia certyfikatu dla sprzętu czy sterownika, lub ogłasza wyjątek dotyczący braku tej funkcji. Trudno oczekiwać zmiany testów lub interpretacji specyfikacji DirectX.
Niepowodzenie w teście WHQL DCT nie oznacza samo w sobie usterki sprzętu lub sterownika. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, łącznie z błędem testu i niezgodnością sprzętu z aplikacją RefRast (wzorcowym, programowym rasteryzatorem firmy Microsoft). Przyczyną niezgodności z RefRastem może być wyświetlanie przez sprzęt obrazów o jakości lepszej bądź gorszej lub też po prostu innych, niż RefRast.
Niezgodności z WHQL nie muszą oznaczać kłopotów użytkowników przy korzystaniu z konkretnej konfiguracji sprzętowo–programowej. Jedyną instancją rozstrzygającą w sprawach dotyczących certyfikatów WHQL jest firma Microsoft i to do niej powinny być kierowane dalsze pytania dotyczące całej sprawy.”
Ewa Rudkowska
Tabasco