2003-09-11 14:44
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
0

Prezentacja wyników z Half Life 2

Obrazek Prezentacja wyników z Half Life 2

Pod tym adresem znajdziemy prezentację Valve software dotyczącą przeprowadzonych testów w ich nadchodzącej grze Half Life 2 na kartach z serii GeForceFX i Radeon 9600/9800. W skrócie dla nie czytających po angielsku:
- przy wykorzystaniu w pełni DirectX 9.0 (Pixel Shader 2.0, pełna precyzja jednostki zmiennoprzecinkowej) nawet Radeon 9600 Pro radził sobie lepiej niż GeForceFX 5900 Ultra
- po zastosowaniu "trybu mieszanego" dla układów NV3X na kartach FX 5200/5600/Ultra dalej nie da się grać
- po przełączeniu gry w tryb DirectX 8.0 dało się w grać na nowych FX'ach
- programiści Velve twierdzą, że napisanie gry pod DirectX 9.0 zapewni płynną grę na Radeonach ale nie na FX'ach, a optymalizacja pod FX'y jest bardzo czasochłonna
- wbrew pozorom Velve wcale nie jest szczęśliwe z tego, że na kartach ATI gra będzie chodzić płynnie gdyż większość ich klientów będzie odpalać HL2 na FX'ach.
NVIDIA już odpowiedziała, że w Detonatorach z serii 50.00 znajdzie się optymalizacja dla Half Life 2, a detonatory te pojawią się przed premierą gry.
Powstaje więc pytanie: Czy każda nowa gra wykorzystująca efekty DX 9.0 będzie potrzebowała nowych, optymalizowanych pod nią detonatorów ?

źródło: TechReport



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.