Rewolucje w mp3
Jak podałem w tytule, nie tylko w mp3, ale konkretnie w Wielkiej Brytanii, gdzie już w poniedziałek wystartuje internetowy sklep muzyczny. Biblioteka zawierać ma na początek 250 000 utworów nowych i starych m.in. takich artystów jak: Stereophonics, czy Sugababes - przewidziano nawet premierę nowego utworu zespołu Tears For Fears, który nie wydawał nic przez 13 lat.
Utwory oferowane będą za "jedyne" 99 pensów (około 6 PLN). Na tak wysoką politykę cenową zdecydowała się firma Coca-Cola, a stronę nazwano mycokemusic.com. Widać koncern chce pozyskać (czytaj zrazić) sobie nowych klientów, a przy tym dużo zarobić. Jest to kolejny przykład wykorzystywania waluty do swoich celów, ponieważ istnieje już wiele serwisów oferujących utwory za np. 99 centów co w przeliczeniu równa się mniej więcej 55 pensom. Jest to niemal dwukrotne przebicie ceny, a wydawałoby się, że koncern nie należy do najuboższych.
Jeżeli pomysł się sprzeda to tylko czekać jak podobne rodzynki zaleją polski rynek i nie będą to wcale białe "pluszowe" niedźwiadki.