Zune okazał się niewypałem

Po dwóch tygodniach od premiery odtwarzacza multimedialnego Zune nadszedł czas na jego ocenę przez najbardziej surowe jury – klientów. Wyniki sprzedaży Zune’a są zaskakująco… słabe. Najnowszy produkt giganta z Redmond okazał się niewystarczającym konkurentem do walki z królem odtwarzaczy – iPodem. Patrząc na ranking najlepiej sprzedających się urządzeń w sklepie Amazon.com - Zune, który pierwsze dni po swojej premierze zajmował miejsce w najlepszej dziesiątce dziś jego edycja w czarnej obudowie zajmuje pozycję 96. Z wydaniami w innych kolorach (biały i brązowy) jest jeszcze gorzej, bowiem zajmują one lokaty 687 i 866. Przedstawiciel Microsoftu przyznał, że wyniki sprzedaży są o wiele niższe niż oczekiwano jeszcze przed premierą. Słaba żywotność baterii i niedopracowana kompatybilność Zune’a z innymi urządzeniami skreśliła go z listy zakupów wielu potencjalnych klientów. Produkt Microsoftu na tle iPoda wypadł po prostu niewystarczająco dobrze. Dominacja odtwarzacza firmy Apple jest niepodważalna co można spostrzec oglądając chociażby ranking sklepu Amazon.com w kategorii urządzeń elektronicznych. Sześć spośród najlepiej sprzedających się dziesięciu produktów to odtwarzacze mp3. Z tych sześciu pierwsza piątka to produkty Apple. Spośród czterech iPodów na najwyższym miejscu jest bezpośredni konkurent Zune’a – 30GB czarny iPod. Jak widać pomysł i wykonanie firmy założonej przez Billa Gatesa nie trafiło do serc konsumentów. A już jutro kolejna premiera produktów rodem z Redmond – Windowsa Visty oraz Office’a 2007 dla biznesu…